Karen-Gideon.reismee.nl

Ban Bhao Pier, Koh Chang

Goooodmorning everyone,

Een heerlijk ontspannen dagje op Koh Chang. In de morgen stappen we weer op ons scootertje om dit keer zuidwaarts te rijden. We gaan naar de pier waar we een paar dagen geleden voet aan wal hebben gezet. Het is maar een paar kilometer maar wel met een paar aardige klimmetjes. Ons scootertje heeft hoorbaar moeite met deze pukkels maar kuchend en puffend (het scootertje dan) komen we steeds weer boven. Het laatste stuk gaat weer steil naar beneden waardoor we meteen even de remmen kunnen testen. We remmen net op tijd af om rechtsaf te slaan naar de Ban Bhao pier. Deze pier is heel gezellig met restaurantjes en heel veel souvenirshops. Gelukkig hebben ze ook een pinautomaat want we hebben allebei een ongezonde shopdrang. In de shops is het vaak even schrikken want de verkopers hebben vaak tussen de kledingrekken een slaapplaatsje gevonden en schieten regelmatig onverwacht zomaar tevoorschijn.

We gaan winkeltje in en winkeltje uit en ondertussen worden onze tassen steeds zwaarder. Het is warm want het kwik is inmiddels weer ruim de dertig gepasseerd. We wandelen nog wat over de pier waar we een prachtig zicht hebben op het zuidelijke gedeelte van het eiland. In een gezellig restaurantje op palen, met mooi uitzicht op een palmenrijk schiereilandje, lunchen we gezellig.

In de middag rijden we op ons dooie gemak terug naar ons hotelletje waar we ons lekker bij het zwembad nestelen. Onze shoplust is voor vandaag gestild en buiten het trekken van een paar baantjes, doen we niet veel meer.

In de avond gaat Gid nog even op massagejacht en vind een ‘back, neck and shoulder’ massage die hem prima bevalt. De masseur is een gezellige Cambodjaan die van alles vertelt over het leven van de Cambodjanen in Thailand. Ook hij is zijn criminele en corrupte thuisland ontvlucht en is overtuigd Buddhist. Hij vertelt dat praktisch alle masseurs/masseuses hier uit Cambodja komen. Het Chumreupsooa (hallo in Khmer) doet het weer goed en Gid maakt weer vrienden. Overigens een leuke tip: wanneer je in Thailand bent, trek dan eens een t-shirt van de Cambodjaanse tempel Angkor Wat aan…Gegarandeerd succes bij de vele Cambodjanen die hier in Thailand trouwens veel symphatieker overkomen.

We kruipen weer op tijd ons mandje in, want morgen hebben we weer een uitdagend avontuur voor de boeg. Na het relaxdagje van vandaag maken we ons op voor een fikse jungletocht.

Tot morgen, liefs K&G