Karen-Gideon.reismee.nl

Naar Koh Kood

Na een paar dagen offline te zijn geweest zijn we nu weer in de gelegenheid om wat te posten en om het niet al te lastig te maken zetten we 3 dagen in 1 post. We hebben de chillmodus op het maximum gezet en verder had het eiland waar we op zaten geen internetcafe.

We waren gebleven in Trat, waar we 's morgens in de vroegte worden opgepikt. We worden naar het havenplaatjse Laem Sok gebracht waar 'the princess' op ons ligt te wachten. Deze ferryboat brengt ons binnen anderhalf uur naar Koh Kood, een eiland dat vlak tegen de Cambodjaanse wateren aanligt. Hoewel wij zagen dat er onweersbuien waren voorspeld is het toch lekker zonnig.

Koh Kood is een eiland waar het toerisme steeds meer in opkomst is, maar waar het vooralsnog lekker rustig is. Je komt inderdaad terecht in een oase van rust. Onze nieuwe accommodatie ligt helemaal onderaan het eiland op Ao Phrao Beach en heet het For Rest Boutique House. Het ligt tussen het strand en de mangrove in en er heerst een relaxt sfeertje. Alle bebouwing staat op palen en gezellige vlonders zorgen ervoor dat je geen natte voeten krijgt. Hangmatten, schommelstoel, dat wordt lekker chillen.

Het nabijgelegenstrandje ligt er triest bij. Veel rotzooi en een paar ligbedden die hun beste tijd hebben gehad. Het is echt een uithoek, de weg er naartoe is bijna onbegaanbaar door het mulle zand. We wandelen lekker langs het strand en komen op een veel luxer resort terecht, waar het strand wel netjes erbij ligt en ze alle plastic rommel wel hebben opgeruimd. We nuttigen een heerlijk avondmaal en wandelen met een ondergaande zon terug naar onze nieuwe crib.

Dag 2

We zijn weer vroeg eruit. Het blijkt dat het ontbijt pas vanaf 8 uur geopend is.. Ka en Gid zitten om half 8 al ongeduldig te wachten. Ja, we zijn vroege vogels op vakantie

Laughing

We huren een scooter en gaan op verkenning. Na de eerste 600 meter ploeteren door het mulle zand komen we op de verharde weg aan. De wegen zijn prima, maar hier en daar is het zo enorm steil dat het scootertje alle zeilen bij moet zetten om deze twee explorers boven aan te brengen. Het lijkt wel een rollercoaster. Al gauw lokt het bordje waterval en nadat we de scooter parkeren en een korte wandeling maken, wacht daar de Klong Chao waterval. Aangezien het al behoorlijk warm is, kunnen wij, net als enkele anderen, de verleiding niet weerstaan en plonsen we het water in. Kaatje eerst, maar Gid blijft niet ver achter.

Een Chinees probeert middels een geimproviseerde schommel het water in te duiken. Moeilijkheidsgraadfactor 3, uitvoering een 3 en om het niet te lullig te maken tellen we het maar bij elkaar op tot een mager zesje

Tongue Out

We toeren weer verder en rijden langs pittoreske strandjes. Wauw, we zijn onder de indruk. Witte zandstranden, de helderblauwe zee, palmbomen.. paradise! De wegen zijn nog steeds rollercoastermateriaal maar we hebben pret voor 10. Een half uurtje verder ligt de Klong Yai waterval. Dit watervalletje en bijbehorend vijvertje ziet er minder aantrekkelijk uit en we wagen het niet om hier te gaan zwemmen. Het watervalletje is niet meer dan een stevige douche die Gid dan toch weer niet kan laten schieten. We bezoeken verder nog een 500 jaar oude Makka tree en nog een andere grote boom waar we de naam even niet meer van weten. Dan hebben we meteen alle bezienswaardigheden gehad op dit kleine eiland. Leuk detail; op de route terug staken 3 zwijntjes de weg over!

Met ons scootertje hebben we meteen de eerste toerdag alle wegen op het eiland geraakt en tegen het eind van de middag nestelen we ons bij het Tinkerbell resort. Een erg luxe resort met een heerlijk ligbed. Superchill

Cool

De wolken verhinderen jammergenoeg het zicht op de ondergaande zon maar we hebben nog meerdere dagen te gaan dus wie weet pakken we 'm morgen mee.

Na het diner op ons eigen resort beloven we elkaar hier niet meer te eten. Na de lunch van gisteren (pad thai) is ook de fried rice met kip niet meer dan een slecht bereid maaltje met rauwe knoflook, bah.

Dag 3

We pakken ons vertrouwde scootertje er weer bij en onderweg besluiten we een paar snorkels en flippers te huren. De snorkel en duiktochten zijn vrij prijzig en aangezien er op dit eiland niet gepind kan worden is ons budget beperkt. Voor 400 baht hebben we een set flippers en brillen+snorkels en vol goede moed zoeken we een strandje uit waar het volgens de verhuurder prima snorkelen is.

Helaas wil het niet zo lukken bij Gid. Er loopt water in zijn bril en na twee keer ademhalen gorgelt hij steevast zeewater. Kaatje ziet nog wel wat kleurrijke vissen maar de gedroomde snorkeltocht waarbij je met schildpadden zwemt, blijft uit. We kruipen nog even in de strandstoel en laten het bij zon, zee en zwemmen en lekker toeren op ons brommobiel. Heerlijk chillen dus. Het dagje is weer zo om en voor we het weten genieten we bij het Tinkerbell resort van een mooie zonsondergang. Life's great!

Morgen naar Koh Chang. We hebben er zin in!

Liefs K&G