Karen-Gideon.reismee.nl

Op naar Thailand, op naar Trat.

Hallo allemaal,

Vandaag is het zo ver. We gaan weer terug naar Thailand. We worden rond achten opgepikt en een vriendelijke taxichauffeur brengt ons naar de grens. We passeren de 2 km lange brug en worden vlak voor de grens gedropt. Het regent en veel passender kan het afscheid niet zijn.

We verzamelen weer wat stempels bij de Cambodjaanse douane en sjouwen dan door de stromende regen door 200 meter niemandsland. Bij de grens worden we vriendelijk ontvangen door de Thaise douane. Zo kan het ook.

Wink

Na een korte controle bij de grens, scoren we een ontbijtje. Pad Thai om maar gelijk op zijn Thais te beginnen, haha. We scoren een plaatsje in een minivan en een klein half uur later vertrekken we. Het regent pijpenstelen, maar we zitten lekker droog en genieten van de heuvelachtige omgeving. We moeten een paar keer stoppen voor een politiecontrole. Ons westerse toeristen laten ze met rust, maar de Cambodjanen moeten steeds visa en paspoort laten zien. Kennelijk zijn ze er hier ook niet zo dol op.

Op anderhalf uur rijden ligt Trat, een klein plaatsje waar we ons volgende hotelletje hebben geboekt. We verwennen onszelf dit keer, we hebben een guesthousemet zwembad. Het ziet er gezellig uit en hoewel het nog vroeg is, kunnen we toch al meteen op onze kamer terecht. De accomodatie is wat duurder dan normaal, maar dan hebben we ook wat. We hebben een heerlijke douche met continu warm water. Dat is ook wel eens anders geweest. We lenen twee fietsen van de accomodatie engaan de buurt verkennen.

Na een paar kilometer sturen begint het te regenen. En dan geen korte tropische regenbui, maar oerhollandse plensbuien waar geen eind aan lijkt te komen. We schuilen een tijdje, maar het blijft plensen. Na een uur wachten besluiten we toch maar om in de stromende regen naar het ho-telte fietsen. Het zwembad hebben we vandaag dus niet nodig, haha. Het wordt dus een dagje rustig lezen en relaxen. Morgen weer een dag en hopelijk schijnt het zonnetje dan weer.

liefs, K&G

André

Ik Hoop dat de rest van jullie vakantie er minder Hollandse buien zijn. Geniet van jullie vakantie. Liefs André

Cathalijne

Vanwaar is dat, dat gedoe bij de grens? Kunnen of willen ze jullie niet tot daar brengen?
Krijg een steeds minder positief beeld van dit land.