Karen-Gideon.reismee.nl

Chiang Mai

Hoi lieve allemaal,

Het is 10 uur in de ochtend wanneer de trein in Chiang Mai arriveert. In tegenstelling tot vorig jaar hebben we allebei erg slecht geslapen. De eerste paar uur werden we continu door elkaar geschud en pas halverwege de nacht konden we de slaap vatten. In de ochtend probeert Ka nog wat slaap te pakken terwijl Gid het bergachtige landschap in zich opneemt. We komen dus met een soort van jetlag aan en voelen ons zoals de eerste dag in Bangkok...een beetje brak.

We doen het vandaag dus maar een beetje rustig aan. Nadat we ingecheckt hebben, slenteren we eerst naar een paar favoriete tempels. Chiang Mai wordt ook wel de stad der tempels genoemd en dat is niet voor niets. Tientallen tempels liggen er in het kleine stadshart van Chiang Mai. De Wat Phra Singh vinden we een van de mooiste en verder zoeken we wat rustige plekjes op die er in de grootste stad van het noorden voldoende te vinden zijn. Vorig jaar spendeerden we maar liefst 6 dagen in Chiang Mai en dat was niet voor niets. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en hoewel Chiang Mai best een grote stad is heeft het toch een relaxed karakter. We zoeken ons favoriete restauarntje op, maar deze blijkt helaas gesloten. Ook bij een ander zaakje gaat de curry er prima in.

Uiteraard maken we gebruik van de vele voetmassages die overal worden aangeboden. 100 bath (2,75 euro) per half uur. Jazeker, wij nemen het er van. Na dit korte relax dagje gaat voor ons al vroeg het licht uit. Het is heerlijk om weer in Chiang Mai te zijn. De komende dagen zullen we ons hier prima gaan vermaken.