Karen-Gideon.reismee.nl

Bangkok 2

Sawadee vrienden,

Nadat we van een flinke nachtrust hebben genoten worden we om 7 uur wakker. Na een continental ontbijt in een naburig hotel besluiten we naar de Zoo te gaan. Wij zoeken liever de rust en natuur en gelukkig zijn er in deze metropool genoeg plekjes die aan onze wensen voldoen. Middels een tuktuk laten we ons vervoeren naar de Dusit Zoo. De dierentuin scoort meteen punten omdat we als eerste de koala's tegenkomen. Kaatje is helemaal weg van deze guitige luie diertjes die wel 20 uur per dag slapen. Sowieso zijn er veel dieren uit australie te vinden. We komen onder andere de Cassowarry en de wombat tegen. De dierentuin is her en der vervallen maar er wordt flink gewerkt en in onze ogen heeft de Zoo veel potentie. Het is leuk ingericht met veel groen en veel exotische vogels. Ook honderden ooievaars wonen hier in de bomen. We komen verschillende grote hagedissen tegen die gewoon door het park heenlopen en zwemmen. Sommigen zijn wel twee meter lang.

De dierentuin is niet zo leuk als die in Chiang Mai, maar we hebben ons er toch een paar uur prima vermaakt. We nemen wederom een tuktuk en laten ons naar het Jim Thompson House brengen. Jim Thompson was een Amerikaan die na de tweede wereldoorlog in Bangkok is blijven hangen en vervolgens steenrijk werd door de handel in zijde. Het was een flamboyante zakenman die bekend stond om zijn feesten en excentrieke interesses. Hij verzamelde kunst en liet verschillende huizen uit Ayutthaya overkomen en bouwde ze in eigen stijl weer op. In 1967 verdween hij op miraculeuze wijze tijdens een wandeling door de jungle en niemand heeft ooit meer iets van hem vernomen.

Vlakbij het Jim Thompson House is een metrostation en wij gaan op zoek naar het Suan Lumpsini, een groot park dat helemaal is ingericht voor de sportievelingen. Overal staan sporttoestellen en zijn markeringen aangebracht voor fietsers en hardlopers/wandelaars. Ook wij wandelen een rondje en kijken onze ogen uit. Ook hier weer enorme hagedissen die in en om het water rondsjouwen. Tegen de schemering verlaten we het park want naar verluid schijnt het hier 's avonds niet echt veilig te zijn. We wandelen door China Town waar we ons weer in Hong Kong wanen. Wat een gekte en o ja, wat een geroggel en gespuug.

Een tuktuk brengt ons wederom naar Khao San Road waar we onszelf trakteren op een massage en een van de curry's. Dit keer smaken de curry's naar behoren. Kap kun krap, zo willen we ze graag hebben. ;-) Na nog even gestruind te hebben op de avondmarkt, wandelen we op ons gemak naar ons hostel.

Welterusten, liefs Ka en Gid

Marjolein

Verheug me nu al op de foto's!!!