Karen-Gideon.reismee.nl

Koh Chang the second

Hello folks,

Hier weer een nieuw avontuur van Ka & Gid op het eiland Koh Chang.

We hebben prinsheerlijk geslapen in een heerlijk bed. Het is het grootste bed ooit; het lijkt wel of ze twee twijfelaars tegen elkaar aan hebben geschoven, zo breed is het bed. We zijn alweer vroeg uit de veren. Te vroeg naar het eilandleven want op zoek naar een ontbijt, blijkt dat deze overal pas vanaf 8 uur wordt geserveerd.

We huren meteen maar weer een scooter om lekker te gaan toeren. We rijden eerst Noordwaarts om zo uiteindelijk bij de Oostkust terecht die komen die erg mooi moet zijn. Je kunt het eiland niet helemaal rondrijden want op het Zuidelijke deel van het eiland is er geen verbindingsweg tussen Oost en West.

Langs het eerste deel van de toer rijden we langs marktjes, winkeltjes, kraampjes en restaurantjes. Op het Noordelijkste puntje vinden we een leuk terras om te ontbijten. Je hebt er mooi uitzicht op de zee en ziet in de verte het vaste land. Langs de oostkust wordt het rustiger en de wegen zijn wat vlakker. Het scootertje tuft lekker door en onderweg jagen we nog op een paar watervallen die fata morgana's blijken te zijn; ze staan helemaal droog.

We slaan nog een paar zijweggetjes in, maar behalve wat vissersdorpjes met veel achterstallig onderhoud en een kleurrijke tempel lijkt er weinig te beleven. Nadat we praktisch alle zijweggetjes hebben verkend, rest er nog eentje. Vooruit dan maar, proberen we die ook nog. De weg loopt steil omhoog en tegelijkertijd wordt het uitzicht steeds mooier. We komen aan bij een viewpoint waar we ons vergapen aan het uitzicht. We hebben vanaf een paar honderd meter hoogte prachtig zicht op twee baaien. In de verte onderscheiden we verschillende eilanden waaronder Koh Mak en Koh Wai. Het doet ons denken aan het Abel Tasman park in Nieuw Zeeland. Wat fijn dat we dit weggetje toch even zijn ingegaan want dit hadden we niet willen missen!

De weg loopt nog verder hoewel weg niet het juiste woord is. We sturen over keien en rotsen maar laten ons niet uit het veld slaan. Met de stuurmanskunst van Gid is het dik in orde en de inspanningen worden beloond. We komen aan bij Long Island beach, waar een tikkeltje alternatief resort ligt. Het is lunchtijd en we genieten wederom van een voortreffelijke Thaise keuken.

De scooter doorstaat ook de terugweg, alhoewel het ons niet erg gezond lijkt voor onze bolide. Het is alweer later op de dag en we sturen weer terug richting het noorden om naar ons hotelletje et rijden. Aan de Noordkant checken we nog even een golbaan die ergens verscholen moet liggen.

Op het Siam Royal View resort ligt inderdaad een golfbaan. Nou ja, golfbaantje want de holes lijken maximaal 100 meter. Het is een pitch & putt baan. Toch leuk om hier een balletje te slaan voor Gid en dat zal op een van de volgende dagen vast gaan gebeuren. We genieten nog even van een ijsje op dit resort wat voor de allerrijksten lijkt bestemd. Genieten... dat doen we

Cool

De schemer is inmiddels weer ingevallen en we tuffen door naar ons stulpje. Gidje geniet nog van een overheerlijke nek, schouder en rug massage en dan is ook deze dag weer voorbij. Hup, ons heerlijke bedje weer in.

xxx

Mariet

Wederom prachtige verhalen die ons een goed beeld geven van jullie avonturen.In een woord geweldig! Liefs

Leen en Bep

dit zijn weer heerlijk ontspannen verhalen. Vandaag jullie tweede kaart ontvangen, dank je wel. Op nummer 80 alles oké! Geniet nog maar fijn. Groetjes uit Arnhem