Karen-Gideon.reismee.nl

Naar Koh Chang

Sawasdee everybody,

Het ontbijt staat extra vroeg voor ons klaar in het For Rest Resort. Om kwart over 8 worden we weggebracht naar een kleine baai iets verderop. Daar is het wachten op de speedboot en terwijl Gidje nog even voor een sanitaire stop gaat spot hij zowaar 3 tokeh's op het plafond, in de punt van het dak van het toilethuisje. Tokeh's zijn hagedissen van 20-30cm lang en ze hebben een gestreepte rug. Het schijnt dat wanneer ze 7 keer achter elkaar tok-ehh zeggen (vandaar de naam

Wink
) ze geluk en voorspoed voorspellen. Ze houden zich angstvallig stil.

Het speedbootje is met 25 man flink gevuld en op weg naar Koh Chang doen we verschillende haventjes aan waar passagiers in en uitstappen. Rond elven leggen we aan bij de Ban Bhao pier op Koh Chang. Koh Chang is het op een na grootste eiland van Thailand. Het eiland is ongeveer 25km lang en 15km breed. Het middelste gedeelte is moeilijk begaanbaar, er zijn geen wegen en het is bergachtig met toppen tot 750 meter. Aangezien het hier het hele jaar kan regenen is het eiland erg groen. De meeste activiteit vind je aan de Westkust waar vele resorts langs de evenzovele stranden liggen.

Ons bungalowtje ligt langs de enige weg die langs de Westkust voert op 10 minuten lopen van het strand. Het heet The Stage en is zowaar voorzien van een lang zwembad. Onze kamer is van alle gemakken voorzien. Touchdown winnaarseiland!! *om het op z'n Expeditie Robinson's te zeggen

Cool

We maken ons op voor een flinke strandwandeling waarna we tevreden het zwembad induiken. Het eten smaakt zoals we dat graag proeven en de voetmassage die we ondergaan is hemels. Hier kunnen we wel aan wennen.

The good life

Laughing